Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

"DOBRY START" 300+ - WAŻNY KOMUNIKAT – dla rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka

Utworzono dnia 12.07.2021

Przypominamy, iż z dniem 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął realizację programu „Dobry start”.

Wnioski o świadczenie dobry start składają Państwo wyłącznie drogą elektroniczną poprzez portal PUE ZUS. W celu ułatwienia składania wniosków ZUS przygotował instrukcje jak należy złożyć wniosek o świadczenie dobry start.

  1. Instrukcja dla opiekuna (dotyczy m.in. rodziców zastępczych oraz osób prowadzących rodzinne domy dziecka)
  2. Jak dosłać załączniki do wysłanego wniosku o świadczenie dobry start
  3. Jak sprawdzić szczegóły wniosków o świadczenie dobry start

Instrukcje są dostępne również na stronie internetowej ZUS pod linkiem https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.

Ponadto aby uzyskać świadczenie dobry start na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, zobowiązani są Państwo dołączyć do wniosku o świadczenie dobry start, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka.

W celu wydania zaświadczenia należy zgłosić się do organizatora rodzinnej pieczy zastępczej - Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Stargardzie.

ZAŁĄCZNIKI: