OGŁOSZENIE O NABORZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Stargardzie
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze:
Kierownik Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Stargardzie,
ul. Skarbowa 1
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, praca socjalna, zarządzanie
- posiada 5 letni staż w pracy z dzieckiem i rodziną;
- osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku
- doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowniczymi,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
- umiejętność pracy w zespole,
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność,
- bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, Internetu;
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
- umiejętność interpretowania przepisów;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- kreatywność.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1)
2) dokonywanie w imieniu organizatora rodzinnej pieczy, w konsultacji z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystentem rodziny pracującym z rodziną dziecka, oceny rodziny zastępczej oraz prowadzącego rodzinny dom dziecka;
3) współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi;
4) nadzorowanie pracy koordynatorów pieczy zastępczej i osób bezpośrednio współpracujących z rodzinami zastępczymi i prowadzącymi rodzinne domy dziecka;
5) organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych, losowych albo zaplanowanego wypoczynku;
6) przedstawianie Zastępcy Dyrektora opinii dotyczących zasadności przyznawania dla rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka świadczeń na pokrycie niezbędnych kosztów związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka – jednorazowo, kosztów związanych z wystąpieniem zdarzeń losowych lub innych zdarzeń mających wpływ na jakość sprawowanej opieki – jednorazowo lub okresowo, środków na utrzymanie lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego, niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego oraz innych świadczeń wynikających z ustawy;
7) koordynowanie procesem naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, rodziny zastępczej zawodowej oraz prowadzącego rodzinny dom dziecka;
8) koordynowanie organizowania szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka;
9) koordynowanie organizowania szkoleń dla rodzin zastępczych mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji pod kątem ich potrzeb;
11) koordynowanie prowadzenia poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną
12) podpisywanie korespondencji wewnętrznej oraz parafowanie korespondencji zewnętrznej przed przedłożeniem do podpisu Dyrektorowi.
Kierownik zespołu ds. rodzinnej pieczy zastępczej podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
W czasie nieobecności Kierownika zespołu ds. rodzinnej pieczy zastępczej jego obowiązki przejmuje Zastępca Dyrektora.
- Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) i list motywacyjny;
- dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły);
- dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- kopie świadectw pracy;
- inne dokumenty.
Inne informacje
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i życiorys, powinny być opatrzone klauzulą:
„Działając na podstawie art.13.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE 9 ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz.U.UE.L 2016.119.1, wobec uzyskania od Pani/Pana danych, prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
- Dane administratora danych (ADO) – administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie PCPR w Stargardzie.
- Cel przetwarzania: dla realizacji procesu rekrutacji.
- ADO nie przewiduje przekazania uzyskanych danych osobowych innym odbiorcom poza pracownikami Urzędu. W przypadku ujawnienia się konieczności przekazania danych odbiorcom innym niż w zdaniu poprzedzającym, zostanie Pani/ Pan odrębnie poinformowana/y.
- ADO przewiduje profilowanie kandydatów w oparciu o dane będące w posiadaniu Zespołu Organizacyjnego, które będzie polegać na wykorzystaniu danych osobowych do oceny kandydatów.
- Czas przetwarzania danych osobowych wiązać się będzie z właściwą procedurą prawną i przepisami prawa upoważniającymi do zachowania i archiwizacji pozyskanych danych.
- ADO informuje jednocześnie , iż na podstawie art. 77 RODO ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urzędu Ochrony danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel.: 22 531 03 00, dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazywanych danych osobowych z RODO.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie pocztą lub osobiście
w siedzibie przy ul. Andersa 14, 73-110 Stargard z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko: KIEROWNIKA ZESPOŁU DS. RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ” w terminie do 21.10.2022r. do godz.15.00. Oferty , które wpłyną do PCPR po ww. terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia 01.11.2022r.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Stargard.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne po upowszechnieniu informacji o wyniku naboru podlegają zniszczeniu.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu wrześniu 2022r. przekroczył 6%.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 915784579.