Ruszył nabór wniosków w ramach programu Aktywny Samorząd
WSPARCIE ADRESOWANE JEST DO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Dofinansowanie do:
- zakupu i montażu oprzyrządowania do samochodu,
- uzyskania prawa jazdy,
- zakupu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
- zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka o napędzie elektrycznym (akumulatory, opony, naprawa),
- zakupu prozety kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
- utrzymania sprawności technicznej ww. protezy,
- zakupu skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- zakupu oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego,
- opieki dla dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu, którego rodzic jest osobą aktywną zawodowo,
- uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym w szkole policealnej, kolegium, szkole wyższej.
W celu ułatwienia osobom z niepełnosprawnościami ubiegania się o pomoc w ramach programu „Aktywny Samorząd”, już od 1 marca 2021 r. można złożyć wniosek o dofinansowanie przez Internet w systemie SOW.
Przyjmowanie wniosków następuje w trybie ciągłym, jednak nie później niż:
1) w przypadku modułu I: do dnia 31 sierpnia 2021 r;
2) w przypadku modułu II:
- do dnia 31 marca 2021 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2020/2021),
- do dnia 10 października 2021 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2021/2022).
Wnioski w wersji papierowej znajdują się do pobrania w zakładce - AKTYWNY SAMORZĄD
Szczegółowe informacje nt. Programu oraz "Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2021 roku" znajdziecie Państwo na stronie internetowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Wszystkie osoby niepełnosprawne gorąco zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Złożenie wniosku o dofinansowanie w sytemie SOW może być pierwszym, ale jakże ważnym krokiem zmierzającym do korzystania z zalet całej gamy usług i instrumentów dostepnych w przestrzeni publicznej dla posiadaczy podpisu elektronicznego/Profilu Zaufanego na platformie ePUAP. Więcej informacji o tym, jak zakłada się Profil Zaufany, włącznie z filmem instruktażowym znajdują się na portalu SOW, a także:
- na Portalu Profilu Zaufanego,
- na Portalu OBYWATEL.GOV.PL,
- na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji.
SKŁADANIE WNIOSKÓW W SYSTEMIE SOW (ONLINE) UŁATWIA UBIEGANIE SIĘ O POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU, BEZ KOLEJEK I BEZ BARIER.
Zapraszamy do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777.
Informację można również uzyskać na stornie https://portal-sow.pfron.org.pl oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Stargardzie przy ul. Skarbowa 1, pok. 015 lub telefonicznie 91-48-04-907.