Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

UWAGA zmiany w Programie "Dobry Start" od 2021 r.

Utworzono dnia 01.07.2021

15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

Zgodnie z nimi od teraz wnioski można składać tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Nabór według nowych zasad rusza zgodnie ze stałym harmonogramem - 1 lipca i zakończy się 30 listopada.

Kto może złożyć wniosek o świadczenie w ramach programu Dobry Start ?
- rodzina zastępcza, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka
- osoba ucząca się, czyli usamodzielniany wychowanek pieczy zastępczej.
 
Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który w celu zabezpieczenia odpowiedniego zaplecza nawet w mniejszych miejscowościach, zawarł porozumienie w tym zakresie na współpracę z Pocztą Polską oraz KRUS.
 
Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia.
 
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinny dom dziecka oraz osoby usamodzielniane od 1 lipca mogą, mogą składać wnioski online:
- przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia - https://empatia.mpips.gov.pl/
- przez bankowość elektroniczn
- przez portal PUE ZUS - https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
 
Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to środki trafią do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
 
 

 

Program "Dobry Start"

Utworzono dnia 01.07.2021, 08:49